מהירות טעינת אתרים

מהירות טעינת אתרים: הטעיה גדולה?

גילוי טראומתי

יש לכם אתר, הוא נראה נהדר, אתם מקבלים עליו מחמאות,, ויודעים מה? הוא אפילו עושה את העבודה במידה כזו או אחרת.. אתם אינכם טכנולוגיים גדולים, ובאמת לא מבינים הרבה בצד הטכני, במנועי החיפוש, ומן הסתם סומכים על מי שהקים לכם את האתר.. יש לכם כבר היכרות ארוכת זמן איתו, השירות בסדר גמור, היחס מכובד ומנומס והכל כאמור טוב… יום אחד אתם מקבלים מייל, או מגיעים לאיזה מאמר במקרה או שלא במקרה, חבר סיפר לכם, או שבמקרה עשיתם איזה קמפיין קטן בגוגל וביום בהיר אתם שומעים על נושא לא מוכר שנקרא מהירות טעינת אתר. בום. אתם ממהרים ללמוד את הנושא באופן המינימאלי או אולי קצת יותר לעומק, מגיעים לאתר בדיקת מהירות טעינת אתרים של גוגל, ממהרים להכניס את ה URL שלכם פנימה.. ו…. שוק על ירך.. האתר שלכם מייצר תוצאה נוראה, איומה, מפילה, מדאיגה, נמוכה באופן מיוחד והחרדתיות המובנית שלכם פורצת החוצה… מה עושים, את מי שואלים, איך יודעים מה צריך, מי יבדוק, מה יבדוק, על מי לסמוך? הפוביה הטכנולוגית בשיא עוצמתה.

התיאוריה מול הניסיון

טוב לדעת על משמעות חשיבות מהירות טעינה של אתר או דפי אתר, מהירות טעינת דפים מסוימים של אתר, חלקם דווקא יניבו תוצאה טובה, חשוב להבין בזה משהו וגם חשוב להתנסות בכך פעם או פעמיים.. אולי שלוש.. אבל לא יותר.. מיד תבינו למה.
אמנם חשוב לעקוב אחרי האתר שלכם מפעם לפעם ולדעת איפה הוא עומד מבחינת הקידום שלו ואיך הוא מתקדם.
עיקר הבעיה נובעת מהצהרות של גוגל על פגיעה בקידום אתרים כתוצאה ממהירות טעינת דפים איטית וירודה, חלק מתאוריית ה – UX, עליה במאמר נפרד, הצהרות שמיסודן הן נכונות, יש בהן היגיון וגם אמת.

עד כמה האמת גדולה?

ליבת התשובה מצויה בעצם בנושא הרבה יותר גדול המוכר לכולכם בשם – קידום אתר, קידום אתרים, או ליתר דיוק קידום אתרים אורגני. טבעי. קידום אתרים טבעי. קידום אתר אורגני? יש כזה דבר? ומה זאת אומרת טבעי? מה טבעי בלקדם אתר ואיך הוא מתקדם טבעית?
נושא ענק, אבל תשובה מובטחת במאמר נפרד – אך בכל מקרה, אין ברירה על כי גוגל מייצר במרדף אינסופי אלגוריתמים חדשים שנועדו להקשות עליכם ולגרום לכם לרצות לבצע פעולות שעולות לכם כסף שבסופו של יום, גם אם בדרכים עקיפות מגיעות לקופה שלה. של גוגל.
או באופן עיקרי ומיוחד לגוגל אדס. אבל התשובה האמיתי אינה אצל גוגל, ולעולם גם לא תהיה.
התשובה נמצאת בטרנדים שאתם מייצרים, שקהל צרכני האינטרנט מייצר, התשובה אצלכם, אצלנו,
אצל האנשים (Power to the people), הכח הטבעי למעשה בידנו. הוא קשור לאופנות, לטכנולוגיות שונות, המצאות ושלל פיתויי העידן.. גוגל רק מנסה לעקוב תוך מקסום כישרונה להקדים או לרדוף ואולי להשיג את החלומות שלכם.

ובדרך מי עוד מרוויח: עידן השרלטנות ה”וובית”

הנושא הזה אינו מדובר יתר על המידה ברשת. אף אחד לא מעוניין למצב עצמו כילד הזועק: “המלך עירום”… גוגל אמרה? נהדר, נפתחה הזדמנות נוספת, חלון נוסף לעשות קופה על חשבון פחדים של אחרים, של “בורי” אינטרנט, או פראיירים בלשון העם, אלה שלעולם אינם מתחלפים ואפשר לחלוב מהם כמה שקלים. ולעיתים גם הרבה שקלים.. חברות לבניית אתרים, מפתחים, “ווב פריקס” מוכשרים ואלפי טלנטים אחרים מחפשים אתכם ברשת “ללכוד” את האתר שלכם.
הם ינחתו עליכם יום בהיר אחד במייל, או בוואטסאפ, במסנג’ר או מסרון, הם יתפסו אתכם לא מוכנים ויבהילו אתכם נורא.. הם יספרו לכם בכנות גמורה על הבעיה, הם יספקו לכם מסמכי דיווח ובדיקה עמוקים ומורכבים בשפה שאין לכם מושג אפילו הקטן ביותר אודותיה, הם יספרו לכם על “ההוא” שבנה לכם את האתר, או החברה שעשתה לכם ולא סיפקה את הסחורה, הם בדרך כלל ישמיצו את בעלי המקצוע האחרים, הם ישאבו מהמרתפים את כל הפראנויות שלכם ויגייסו את כל האמביציה והמוטיבציה שלכם להתגייס לעניין ובהקדם.
ולבסוף, לסיום – הם כמובן יציעו לכם לטפל בבעיה ולפתור אותה.

איזה תוצאות ניתן להשיג בשיפור מהירות טעינה של אתר

יש כל מיני אפשרויות של טיפול בסוגיה, אבל לא נשאיר אתכם סקרנים ו”ניגש ישר לתוצאות” כמו שנהוג לומר – לגבי הפתרונות נשתף כאן בהמשך – תוצאות בדיקת טעינת אתרים נמדדות בנקודות או אחוזים, איך שתרצו בסופו של יום זה אותו הדבר.
כשמדובר במהירות טעינת אתר מושלמת פוטנציאלית של 100%, בעצם קיבלתם ציון 100 בבחינה, או לאחר העבודה על האתר. אמרנו 100? אוקיי, בבקשה לא להתרגש יותר מדי.. אין ציון 100 בשיפור/תיקון/שדרוג טעינת דפי אתר.
אין כזה דבר. טל”ח. בכל אופן, אנחנו ב 16 שנות פעילות לא נתקלנו.
מן הסתם יהיה יותר קל לטפל באתר קטן מינימלי עם מעט דפים של איזה עוסק זעיר.
יתכן שבאתרים ממש קטנים ניתן להגיע לתוצאה יחסית גבוהה ואולי אף ל 100, אבל אנחנו כאמור לא מכירים.
אז לאיזה ציון ניתן להגיע בעבודה לשיפור מהירות טעינת אתר?
ובכן, העבודה על שיפור טעינת הדפים אינה פשוטה כלל ועיקר.. מי שיגיד לכם שהוא הולך לטפל בנושא הזה אמור להיות מפתח אתרים ברמה גבוהה, אחד שיודע לרדת לנבכי הקוד, להכיר שפות ותוכנות רבות ובמקרים לא מועטים אמור לטפל בסוגיות מורכבות ומסובכות עד מאוד, במקרים רבים כאלה שלא משתלם או לא כדאי לגעת בהן בכלל, כי העלות גבוהה, זמן העבודה אינו פרופורציונלי, אינו משתלם, ויעלה הון לטפל בדבר שכזה עקב ריבוי האתרים, שפות התכנות וקודים חדשים שנולדים מדי יום.

מי יכול להספיק לעקוב אחר השינויים ולמי יש תקציב בכלל

למעשה לא קיים ולא ניתן אפילו לעקוב אחר מהירות השינויים בעולם הווב, לכן בעצם, מעשית לא יתכן מצב בו ניתן אפילו לשמור על ציון וסטאטוס של אתר במהירות טעינת דפיו. יתרה מזאת, מניסיון שלנו בלבד, גם אתרים שאנחנו טיפלנו בהם, ותאמינו לנו, עשינו עבודות גדולות ומוקפדות בסיוע של יותר ממפתח קודים אחד, גם תוצאות נדירות בסדרי גודל ציון של 90, 90+, 80 גבוהים, אנחנו יכולים לומר לכם שבמקרים מסוימים בתום דקות, שעות, או יום, או אם הגזמנו אז, שבוע, ובוודאי שלאחר שבועיים שלושה של פעילות האתר, הציון שלו השתנה, משמעותית, ולעיתים אף באופן קיצוני.
האם היה שווה את ההשקעה?
כן, היה שווה להכיר את התופעה, להבין אותה ולקבל אישור מהפסיכיאטר שהבראתם.
מחיר הלימוד שלכם. בהמשך, שווה לפקוח עין ולבצע פעולות שונות, אשר את רובן תוכלו לבצע בעצמכם.
ושוב, בלי אובססיביות מיותרת בבקשה. זה פשוט לא משתלם ולא עד כדי כך קריטי.. האמינו לנו.. הניסיון מדבר לא פחות מהתאוריות.

אז מי מנצח פה בסוף ומה עושים

עיקר השוק מוצף במערכות ניהול תוכן שונות, לכולן יש עדכוני תוכנה מעת לעת, כדאי לוודא שעדכוני התוכנה ועדכוני אבטחה שלהם טופלו. יש מקרים בהם עדכוני התוכנה יוצרים שינויים לא רצויים באתר עקב שינויים שאתם הכנסתם בעצמכם בעבר, או עדכונים תקולים, יש גם כאלה, ולכן רצוי לשים לב ואם נדרש לשחזר את האתר ליום קודם ולתת לתכנת מנוסה לבצע זאת עבורכם בשקל קטן..
– חשוב לטפל במשקל תמונות וקבצים שונים שאתם מעלים לאתר
– סרטוני וידאו כולם כבר יודעים ששווה להטמיע אותם על קוד של מארח אחר, דוגמת יוטיוב, ו-Vimeo ודומיהם.
– שימו לב לשיים את הקבצים / התמונות, בשמות קצרים יחסית, הגיוניים שגם יתרמו לקידום האתר שלכם, ובמיוחד לא להעלות קבצים עם שמות מספרים “סירייאליים” ארוכים חסרי משמעות ורמת פיענוח נמוכה של מנוע החיפוש.
– השתמשו והתקינו תוכנות – פלאגינים /תוספים /Plugins, יש ביניהם שעושים עבודה נהדרת באופן יחסי ויפתיעו אתכם באיזו קלות ומהירות “תקפצו מדרגה”, לעיתים אף גבוהה. אבל זכרו לעשות קצת חיפוש, למצוא פלאגינים מומלצים, ישנם כאלה שאף עושים נזק, או שותלים לכם קוד שאולי אינו זדוני אך בכל מקרה לא מסייע למטרה הנשגבת העליונה..
תוכנות וגרסאות משתנות עם הזמן ולכן כדאי אחת לתקופה לבדוק איזה תוספים חדשים יש בשוק, המלצות חדשות, כמובן שביחס לשינויים שעובר האתר שלכם אותו אתם טורחים לבדוק, הבה  ונאמר אחת לחודש או חודשיים.

ידו של מי על העליונה בסופו של יום?

ממש כמו המשפט ה”טחון” העתיק, הישן ומעלה העובש: “התוכן הוא המלך“, כך גם רלוונטיות האתר שלכם ומניסיון וטיפ ענק שאנו יכולים לספק לכם מ 16 שנות פעילות בתחום (נכון לרגע כתיבת מסמך זה), אל תתרגשו יותר מדי ואל תספקו חשיבות יתר לנושא טעינת הדפים.
גם מהירות טעינה ממוצעת וקבועה של אזור ה 60% פלוס מינוס היא טובה מאוד למשתמש/ מבקר באתרכם, 70% אנחנו אומרים לכם שזה כבר ממש לא רע, 80% נדיר, ובוודאי ש 80% יציב וסטאטי זה עילוי… מעל 80, או שאיפה לאזור ה 90 זו בכלל גחמה מגלומנית.

מה ומי הצליחו לגבור על כל “פלוץ שגוגל נופחת”?

מה יטפל בבעיה ה”יחסית” של איטיות טעינת דפים של אתר? אתם !!! קופי רייט משובח ומקורי, נושא מרתק, רעיון מבריק, מוצר רלוונטי, עיצוב נכון נעים ויפה, תמונות המיוחדות ועוד שלל נתונים מקוריים כיד הדמיון העולה בראשכם – לנצח תנצח את גוגל וענקיות העולם.
איש לא ישווה לכם, למקוריות, לרעננות, למעודכנות וכו’ וכו’ וכו’….
בבקשה, להלן הוכחות חיות, חלקן כאלה שחוטאות ובגדול למשחקי ה – No No  של גוגל, ועדיין מובילים את מנועי החיפוש ביד רמה בין אם גוגל מרוצה מהעניין ובין אם לווא… יש לשער כי בסופו שליום, כאמור, גוגל מרוויחה מכך מליארדים באופן ישיר או עקיף..

אין עולה כאן טענה כי איטיות אתר אינה פוגמת באיכות החוויה וקידום האתר, אבל בהחלט מדובר על תוצאות קיצוניות של ממש המתנה ממושכת של שניות ארוכות. תחשבו על עצמכם, אם המתנה של שתיים, שלוש או אפילו ארבע שניות ואולי אף יותר ירחיקו אתכם מדף סופר מעניין ומקורי בו הינכם שרויים, במיוחד אם המידע בו הינו חיוני.. למשל כמו בדף זה.. אתם תבצעו פעולת שהייה ממושכת באתר, תסרקו אותו לעומק, ויש סבירות שאפילו תשתפו אותו ותמליצו עליו לאחרים.. לא כל הדרכים מובילות לגוגל גם חוכמת ההמונים חשובה ומשמעותית.. זכרו שמדינת ישראל מעצמת ההייטק / סטרטאפ ניישן גם לוקה באחת מתשתיות האינטרנט הגרועות בעולם, ואנו אף מכירים מדינות עולם שלישי עם אינטרנט מהיר משלנו.. בבתים רבים מהירות טעינת אתר הופכת להיות ממושכת במיוחד אך ורק עקב אינטרנט ירוד ואיטי…
בטח התרגלתם ולמדתם לגלות סבלנות גם בעל כורחכם..

 

להלן מספר דוגמאות לאתרים בולטים בארץ וכמה ממובילי העולם הטוטאליים ועל תוצאות טעינת דפים שלהן/ם:

* בדוגמאות אתרים מהמובילים בישראל והמובילים בעולם, אינסוף דוגמאות נוספות זמינות בכל רחבי הרשת, ונשאלת השאלה: כיצד יתכן?ובכן נדמה שהתשובה סופקה על ידנו במידע מעלה.

 

אתר יד 2 במחשב שולחני / מחשב נייד תוצאה: נמוכה אתר יד 2 בטלפון נייד / סלולר תוצאה: עלובה (אמנם יש להם אפליקציה שלא כולם מורידים)
אתר יד 2 במחשב שולחני / מחשב נייד תוצאה: נמוכה
אתר יד 2 בטלפון נייד / סלולר תוצאה: עלובה (אמנם יש להם אפליקציה שלא כולם מורידים)
אתר אייבורי מחשבים במחשב שולחני / מחשב נייד תוצאה: נמוכה + אתר אייבורי מחשבים בטלפון נייד / סלולר תוצאה:עלובה
אתר אייבורי מחשבים במחשב שולחני / מחשב נייד תוצאה: נמוכה +
אתר אייבורי מחשבים בטלפון נייד / סלולר תוצאה:עלובה
מכשירי חשמל, אתר מחסני חשמל (בבעלות אלקטרה) תוצאה: נמוכה אתר מחסני חשמל בטלפון נייד / סלולר תוצאה: עלובה
מכשירי חשמל, אתר מחסני חשמל (בבעלות אלקטרה) תוצאה: נמוכה
אתר מחסני חשמל בטלפון נייד / סלולר תוצאה: עלובה
אתר אמזון מלכת העולם "רק" 75% במחשב שולחני / מחשב נייד תוצאה: מעולה אתר אמזון מלכת העולם בטלפון נייד / סלולר תוצאה: עלובה -
אתר אמזון מלכת העולם “רק” 75% במחשב שולחני / מחשב נייד תוצאה: מעולה
אתר אמזון מלכת העולם בטלפון נייד / סלולר תוצאה: עלובה –
אתר אלי אקספרס הטוענת לכתר העולה במחשב שולחני / מחשב נייד תוצאה: נמוכה אתר אלי אקספרס הטוענת לכתר העולה בטלפון נייד / סלולר תוצאה:תקולה
אתר אלי אקספרס הטוענת לכתר העולה במחשב שולחני / מחשב נייד תוצאה: נמוכה
אתר אלי אקספרס הטוענת לכתר העולה בטלפון נייד / סלולר תוצאה:תקולה
אתר אלי אקספרס הטוענת לכתר העולה במחשב שולחני / מחשב נייד, בדיקה לאחר דקות ספורות תוצאה: נמוכה +
אתר אלי אקספרס הטוענת לכתר העולה במחשב שולחני / מחשב נייד, בדיקה לאחר דקות ספורות תוצאה: נמוכה +
אתר ידיעות אחרונות / Ynet במחשב שולחני / מחשב נייד, בדיקה לאחר דקות ספורות תוצאה: תקולה אתר ידיעות אחרונות / Ynet בטלפון נייד / סלולר, בדיקה לאחר כמה דקות תוצאה: עלובה -
אתר ידיעות אחרונות / Ynet במחשב שולחני / מחשב נייד, בדיקה לאחר דקות ספורות תוצאה: תקולה
אתר ידיעות אחרונות / Ynet בטלפון נייד / סלולר, בדיקה לאחר כמה דקות תוצאה: עלובה –
אתר ידיעות אחרונות / Ynet בטלפון נייד / סלולר, בדיקה לאחר כמה דקות תוצאה: עלובה -
אתר ידיעות אחרונות / Ynet בטלפון נייד / סלולר, בדיקה לאחר כמה דקות תוצאה: עלובה –
אתר ידיעות אחרונות / Ynet בטלפון נייד / סלולר, בדיקה לאחר כמה דקות תוצאה: עלובה -
אתר ידיעות אחרונות / Ynet בטלפון נייד / סלולר, בדיקה לאחר כמה דקות תוצאה: עלובה –
אתר ידיעות אחרונות / Ynet בטלפון נייד / סלולר, בדיקה נוספת לכתובת הקישור המפנה בנייד לאחר כמה דקות תוצאה: נכשל סופית
אתר ידיעות אחרונות / Ynet בטלפון נייד / סלולר, בדיקה נוספת לכתובת הקישור המפנה בנייד לאחר כמה דקות תוצאה: נכשל סופית
כתב: ביין עצמון שמואל מומחה תוכן, שיווק וקידום אתרים

אינטרנטיק
שיווק דיגיטל במיטבו
www.internetic.co.il

סגור לתגובות.