עיצוב אתרים

עיצוב אתרים: מספר גישות, ההבדלים ביניהן ועלויות

קיימות מספר סוגים וגישה של עבודה – יתרונות וחסרונות:

"גרסת העיצוב הרשמית" – האבולוציה: עיצוב קאסטום מלא לבעלי תקציב

כשמדובר בעיצוב ותכנון אתר מאפס, כדאי להפנים את שני הביטויים שנותרו בעיקר נחלתם של אתרים גדולים, או אתרים של חברות גדולות, או בפשטות בניית אתרים בתקציבים גדולים מאוד.
מדובר בתהליך בניית אתר מהווה יותר עבודת אומנות מאשר עבודה טכנית, לפחות בשלביו הראשונים:

1. wire-frame | wire frame | mock-up .2  wirefrwame | mpckup

ווייר פריים בקצרה הינו תהליך סקאצ'י, איורי, רישומי – ראשוני, אשר משרטט בקווים ראשוניים וחופשיים את מבנה ותצורת האתר. לאחר אישור דף הבית על ידי המזמין, מכינים ממנו עוד שלבים ודפים נוספים, עפ"ר עד לדף האחרון. כבר בתהליך הזה יובא בחשבון ויבוא לידי ביטוי אפיון אתר, זהו השלב הראשוני והמוקדם בתהליך עיצוב אתר מאפס.
חשוב לציין, כי בניית אתרים בצורה הזו, היתה כמעט ברירת מחדל בעידן של ראשית הקמת אתרים בעולם, כלומר לפני שנים רבות. היא הפכה יקרה, ארוכה, מסורבלת ולא משתלמת כלל שקל תועלת, אף שמי שבכיסו תקציב גדול, זוהי הדרך האולטימטיבית לתוצאה האיכותית ביותר לעיצוב אתר עד עצם היום הזה. בתהליך מעורבים אומנים, מעצבי אתרים, ציירים, רשמים וכיוצא באלו ברמות גבוהות ביותר.

מוקאפ בקצרה בהגדרה: "דגם או העתק של מכונה או מבנה, המשמשים למטרות הדרכה או ניסויים". במקרה של בניית אתרים, המוקאפ יהיה השלב הבא, השלב המתקדם לאחר ציור או רישום אתר בווייר פריים. בגדול, מדובר שלב הויזואלי האומנותי, הציורי, הגראפי עפ"ר בתצורת תמונה אשר יהווה בסיס המשך למלאכת תכנות אתר – תחום רחב וכבד מאוד, אשר לא ניגע בו כרגע.

להכין מוקאפים לאתר שלם הוא לא קצר כלל, מעורבות בו בד"כ הרבה סקיצות ופינג פונגים של הלוך חזור. כך היו נבנים אתרים לפני כך וכך שנים, בשל שלב התכנות הנדרש לכל העיצובים הללו, היה מדובר בעלויות מטורפות ובחודשי עבודה רבים ולעיתים גם בשנות עבודה.
אמנם התוצאות עפ"ר היו אטרקטיביות ועד גרנדיוזיות.

עיצוב אתר כפי שהדעת התמימה מבינה אותו, אינו המוצר, או התהליך שבעל עסק יהיה מעוניין בו, לא מבחינת משך ההקמה ובוודאי שלא מבחינת העלויות, אשר סביר שלא יהיו מצויות בכיסו של בעל עסק קטן, בינוני או בתחילת דרכו.

היתרון בעיצוב קאסטום הינו בתוצאה מוקפדת, מושקעת, יצירתית, והגמישות שבהפקה האישית.
החיסרון באתרים מעוצבים, שכל שינוי או תוספת להם, דורש פעולה מורכבת יחסית אשר תלויה במעורבות של תכנת מיומן, ועלות שעשויה להיות יקרה לכל עדכון או שינוי קטן. מתאים לבעלי תקציב.

עיצוב תבנית: עיצוב אתר אינטרנט, עיצוב אתר וורדפרס

בניית אתר בתהליך של תכנות קאסטום לעיצוב כאמור מהר מאוד נתפסה כתהליך שאינו עממי ואינו מיועד להמונים ותרמה רבות לצמיחת הפופולאריות של מערכת ניהול התוכן החופשית וורדפרס | WordPress. אתר וורדפרס התחיל את דרכו מוש בתבניות מוכנות עם עיצובים בסיסיים ומערכת ניהול תוכן מאחוריו, והיווה כר פעולה מעולה למעצבי אתרים שהתבססו על המערכות ה"כבר מוכנות" האלה. בתהליך הזה נוצר מצב שכל שנדרש הוא לקחת עיצוב קאסטום כלשהו ופשוט לתכנת אותו על מערכת ניהול התוכן של וורדפרס, התהליך הפך קצר יותר, והעלות בהתאם, שפויה בהרבה אף היא. אז לקחו את העיצובים ולקחו תכנת/כותב קוד וחיברו את השניים.

גרסת עיצוב אתרים "2.0" פרחה ואף תרמה להתפתחות אתרי וורדפרס מבוססי מערכות ניהול תוכן חכמות. התוצאה עלויות נמוכות בהרבה, תהליכים קצרים יותר, ואתרים יפים.

היתרון בעיצוב הקאסטום הינו התוצאה הנאה, יכולת השליטה והגמישות היחסית בעיצוב אישי.
חסרון עיקרי – חלק מתכונות המערכת ידרשו כישורים של תכנת (או יותר) במטרה להשיג שינוי או תוספת לאתר. אמנם בתהליך קצר יותר ועלות נמוכה יותר. אך עדיין מתאים למי שיש קצת תקציב אקסטרה בכיסו.

"עיצוב אתרים חכם ולא יקר: תהליך מהיר…!!! (עיצוב ה"אינסטנט")

עכשיו, שם המשחק הוא מציאת תבנית מתאימה והכונה לאפיון האתר שלכם: ככל שתשכילו להביא לידי ביטוי את כשרונכם לאפיין אתר נכון, כך גם תרוויחו, או ליתר דיוק תחסכו ובהוצאתכם.

כעת מאוד משנה עד כמה "כבד" העיצוב או קליל וזורם… גם כאן מדובר בעיצוב אתרים אישי, מי יותר מי פחות, אבל הפעם עובדים על תבנית מאחר ויש לה כבר את כל המכלולים והיתרונות הטכנולוגיים, מייצרים לה עיצוב, אבל עדיין מתכנתים את הפנים החיצוניות של התבנית. החיסכון כאן הוא במלאכת הקוד.

יתרון – יותר קל, עבודה יותר מהירה ומן הסתם משמעותית יותר זולה.

חיסרון – עדיין יקר משמעותית מעבודה עם תבנית "רגילה", ועדיין אמנם במידה פחותה משמעותית, אבל באזורים בהם העיצוב מתוכנת, כמו נניח למשל – אחד התפריטים, זה נהיה סיפור אם רוצים להוסיף נושא או פריט, נוצרת תלות קבועה בתומך/ים שיעלה כסף וזמן התנהלות. עדיין תהליך יקר בבסיסו. לצורך העניין, עלות עבודת עיצוב אתר ממוצעת עם תכנות מתחילה באזור ה – 15,000 – 20,000 ש"ח וצפונה.

אנחנו עושים❗

קבלו הצעת מחיר
טלפון – 077-7296777

 

אני מאמין שפשוט הוא מתוחכם. יענו מהכיוון באנגלית – sophisticated…, נתחיל בבחירת תבנית נכונה שיש עליה כבר את הכיוונים הדרושים, כבר התחלנו טוב. עם זאת נדגיש שגוגל אוהבת אתרים לבנים פשוטים, בהירים ולא בכדי, זה קשור לקידום אתרים (אסביר בנפרד), וכך גם את ואני הקהלים. אמנם אתרים מעוצבים נאים להביט בהם, אבל לבסוף אנחנו קונים באתר חנות שאנחנו מתחברים אליו הכי נכון – לבן, בהיר, ללא הפרעות עיניים, שמרגיש ונראה חנות, או שהתדמית ממנו ברורה ונקייה עם מסר עובר.

השאלה הבאה, זה הניסיון לעבוד עם תבנית גלם ולהוציא ממנה את המקסימום, זו המומחיות שלנו, כשלאורך כל הזמן לנגד עינינו תמחור נכון ללקוח, "לא לנצל", "לא לקרוע במחיר" להנגיש לאנשים אתרים ברי השגה ולמקסם אופציות.

השאלה המרכזית כרגע, איך מתנהלים בתוך העניין הזה, היא בדיוק השאלה להתחלת עבודה שלך עימנו: איך משקיעים פחות ומקבלים יותר, באיזה אלמנטים מתוחכמים עושים שימוש, באיזה מיקומים באתר, האם תמונות, האם הנפשה באיזו כמות, ישנם אלמנטים חינמיים נפלאים לשימוש לאתר, לפעמים בעד כמה שקלים, ניתן לרכוש חבילה של עיצובים/תמונות שיתאימו גם הם… בהנחה שהבנתם את הרעיון…

כל שנותר עכשיו, הוא להתקין את הבחירות שלנו בתוך הקיים, מבלי "לשבור קוד", מבלי לייקר ועדיין לספק תוצאה.

זו החכמה.

ועדיין, כשמדובר באתר שבסופו של יום גם מוכר וגם מציע מוצרים ושירותים, לבן/בהיר הם המומלצים, אלה שעובדים הכי טוב והכי נכון…
לא בלי שילוב של צבעים. חלילה.. את הכיוון הזה נתכנן ביחד..

 

Simple is the new sophisticated?

קבלו הצעת מחיר
טלפון – 077-7296777

סגור לתגובות.