האמור מטה, מבוסס על ניסיון ותהיה, בדיקה וטיפול במאות לקוחות במהלך הארבע שנים האחרונות.
האמור אינו טואטאלי מוחלט, וא משתנה בין תחומים ומשלחי יד שונים, אך בגדול מאוד, סטאטיסטית, באמצעות סקר ובדיקות שונות מול בתי עסק רבים מתחומים שונים – המסקנה בלתי נמנעת ושלא יעבדו עליכם: "פייסבוק לא מוכֵר (לכם, וגם לנו)". נקודה.
אז לְמה הוא טוב?
יש לכם לכם מוצר?, שירות?, מומחיות?, ייעוץ? – רוצים למכור אותו בפייסבוק?
מקצוענית מוערכת מן התחום וחיית פייסבוק, ענתה לשאלה בהזדמנות – שהיא ממליצה בחום להיענות להצעתו של פייסבוק לעשות שימוש בקמפיין הממומן שלו, בערך שאינו נופל מ – 500 ש"ח בחודש.
נותרת השאלה בעינה, האם לשלוף את כרטיסי האשראי שלנו בפייסבוק ולתחיל לגרוף שקלים? נדמה שככל הנראה לא ממש. מבדיקה שנעשתה אל מול עשרות רבות של עסקים מתחומים שונים, באמצעות קמפיין ממומן וגם כאלה שלא, אז קיבלנו תשובה גורפת ולא משתמעת לשתי פנים שהפייסבורק לא מביא עבודה. אל מולם, היו אכן מתי מעט, שטענו כי הפייסבוק מביא להם עבודה, אחרים שטענו על "טונות" של עבודה, אבל צריך לזכור שמדובר במעטים, בתחומים ספציפיים, מדובר שאנשים בעלי אורינטציה אינטרנטית ושיווקית גבוהה מן הממוצע הקיים באינטרנט. אנשים בעלי זמן שמות העסק שלהם מאפשרת שהייה ממושכת מאוד ליד המחשב ועוד סל של יתרונות, שלכם חברים יקרים אין!!!
ובכל זאת, למה פייסבוק, מה עושים איתו חוץ מסיפוק של יצר היחשפות ומציצנות בלתי ניתן לשליטה שרוב הגולשים באינטרנט לוקים בו, סליחה – וגם שמירה חשובה מאוד על קשר עם קרובים וחברים?…..
אז זהו, שפייסבוק בכל זאת תורמת רבות לעסקים, זאת בתנאי שמבינים את הפלטפורמה, המהות, המטרה, את המושג "רשת חברתית", ולבסוף את האינטרנט באופן כללי.
העובדה היא כי נכון לרגע כתיבת שורות אלה, פייסבוק משקיעה מאמצים כבירים, אדירים ותקציבים אסטרונומיים על מנת לפצח את הקוד ההכנסתי עבורה, או במילים פשוטות, איך עושים מיליארדים – ממיליארדים של גולשים? לעת עתה, הקוד לא פוצח.
בבדיקה לצורך השוואה אל מול נציגי תמיכה של פייסבוק אל מול אלה של גוגל, נתקבלה תחושה של חוסר ליטוש. נציג הפייסבוק היה מאוד "משוחרר", דיבר בשפה פשוטה ולא מקצועית, ניכר שהיה מאוד להוט למכור, דיבר גבוהה גבוהה ביעילות של מסע הפרסום בפייסבוק, וכשהבין שרמת התקציב העומדת לרשות הקמפיין נמוכה, פגה כל התלהבותו, ובשונה מגוגל, חזר בו מן ההצעה לייעץ וללוות את הקמפיין עד שיימצא תקציב גבוה יותר המשתלם (ככל הנראה) עבור פייסבוק להשקיע במפרסם.
באויר נותר ריח לא טוב.
למי שבמקרה מכיר, או לא, רק נזכיר מניסיון כי רמת שירות התמיכה של גוגל, משך הזמן המוקדש ללקוח, המקצוענות, הניסיון שנצבר וההשקעה ברמת כח האדם של תמיכת הלקוחות שלה, הינה תופעה פנומנאלית שעין לא ראתה או אוזן לא שמעה. אקזמפלר נדיר, אחד ויחיד במינו, דוגמא שיש לשאת אליה עיניים.
הבאז הגדול סביב מניית פייסבוק עדיין לא הביא אותה לנסיקה, בעיקר ההיפך הוא הנכון, ניסיונות רכישה והשתלטות על סטארט אפים חמים לא עלו באופן מזהיר עד כה. סטירת הלחי המצלצלת וההשפלה שספג צוקרמן מהשריר שהחליטה גוגל להציג לו, לא הרימה את המורל גבוה יותר, ניסיונות שונים והשקעות בשדרוג המערכת של פייסבוק אולי מגדילים את פופולאריות שלה ואת התמכרות החברים, אך עם זאת הסיבה לכך היא בעיקר כי היא חינמית ומציינת למטרות אחרות – אך אינה מייצרת כסף עבור פייסבוק.
ובכל זאת, למה בכל זאת?, למה פייסבוק? מהטוב לפייסבוק בעסקים ולמה אנחנו חייבים להיות שם?
ובכן, למי שמבין אינטרנט, צוקרמן יצר את אחד ממנועי הקידום החינמיים הטובים והחשובים שגוגל יכלה לחלום עליו. ניכר שממקום של חשש ודאגה מתבהרת תמונה פשוטה יותר שהיא בעייתית עבור פייסבוק. אנשים נוטים לחשוב ש"אתר פייסבוק" יכול ועשוי להוות תחליף טוב במקום אתר אינטרנט רגיל למהדרין. עד שהם מגלים את גודל הטעות חולף זמן ומומנטום חשוב רב.
בשורה התחתונה – פייסבוק לא מצליחה לעלות בתוצאות אורגניות במנוע גוגל כמו אתרים רגילים. כך בגדול, והחינם לא ממש עוזר.
אז בכל זאת, כיצד נעשה שימוש בפייסבוק מבלי להוציא אגורה לטובה העסק שלנו?
זאת במאמר הבא:
קידום עסק בפייסבוק – איך עושים זאת ומה הקשר לאתרי אינטרנט?
אינטרנטיק מקימים חשבונות פייסבוק / דפי פייסבוק עסקיים / קבוצות פייסבוק ועוד..,
על מנת שיעבדו בסנכרון אופטימאלי עם אתריכם ויניבו את התוצאות המצופות
לקבלת הצעת מחיר והזמנות התקשרו עכשיו:
התקשרו 24 שעות ביממה
שירות לקוחות ארצי – 03-7542951
שירות לקוחות דרום – 08-9964545
או הרשמו באמצעות הטופס באתר
מאמרים נוספים בנושא:
אתרי פייסבוק
קידום אתרים באמצעות פייסבוק