רצנו הרבה.
הרבה שנים רצנו הרבה. רעבים רעבים, רוצים לטרוף, רוצים לבלוע. זה לא השתנה האמת… אבל בסייג אחד: לא כל כך בא לנו לרוץ.
תחת אצבעותינו עברו מאות לקוחות. גם היום יש לנו כמה כאלה. אבל אחרים. אבל אחרת.
לחיות בצל הפחד שמא נפסיד איזה לקוח, שלא יגידו, וואלה זה לא עובד איתו, וההוא לא עובד איתו, או שאנחנו נגיד וואלה פספסנו את זה ואת ההוא… זה לא לעניין. זה לא עובד ככה ולא מגיעים עם זה לשומקום.
פעם היינו באיזו פגישה פרטית אצל עובד סוציאלי. למעשה ראש מחלקת רווחה באיזה מוניציפל. באיזה שהוא שלב בשיחה מתוך דאגה למצבנו, הפטיר האיש כלאחר יד:
תעמיקו ותרחיבו את הכנסותיכם מהלקוחות הקיימים.
המשפט הזה משום מה נצרב בזיכרון המסך שלנו.
בשלב מסויים כשהתעייפנו מהריצה, מצאנו עצמנו לפתע חושבים על חברינו הלקוחות הקיימים. חלקם עברו תקופות קשות, אחרים שינו כיוון ובעצם אט אט גילינו שכולם עוברים וחווים שינוי משינויים שונים ומשונים.
באמת שהתעניינו. באמת שהיה אכפת. התקשרנו לשאול מה שלום, להביע איכפתיות. לקשקש קצת.
בנסיעותינו החלטנו להקפיד לפי המסלול "לנחות" על לקוחות שעל ה"ציר"..
ובכך התמדנו.
הגילויים גררו תוצאות. בין אם זכינו לקיתונות מאלו שחשבו ששכחנו אותם ובין קבלות פנים חמות ומרגשות – לכולם היה מכנה משותף אחד: כולם ספרו מיד על מה שעובר אותם, כולם שיתפו בלבטים, ויותר מכך – כולם היו צריכים משהו!!!
יש לנו לקוח אסטרטגי גדול באשקלון. שווה כמה…. מפעל גדול, מוצר יקר, השקעה גדולה, רכוש נכסים ואורח חיים…
הוא משלם כל שנה כמה אלפימים. הוא גם עובד איתנו ומוכן להסתכן.
לאחרונה חשנו שהוא לא מרוצה. אמנם באמת, בחיינו שלא באשמתנו או אחריותנו – אך בשורה התחתונה חשבנו שהאיש לא מרוצה, שהאיש נתן ונותן בנו את אמונו ומשאיר אצלנו שקל וחשוב לחזק את הקשר, לבסס את האמינות ופשוט להתייחס אליו יותר קרוב.
השבוע התקשרנו אליו לשאול מה שלומו, השיחה נדמה היה כי אינה ממצה – לא את צרכיו מצד אחד, ולא את עצותינו מן צד השני.
באמצע השיחה עצרנו אותו. אמרנו שלדעתנו יש כאן עניין ואנו רוצים לבוא לבקר לשבת קצת מקרוב, לחשוב ביחד ולהציג תמונת מצב. מחר בבוקר.
להפתעתנו אחד מן האנשים העסוקים בישראל אמר – תבואו.
בבוקר היינו אצלו. התגלגלה פגישה מקצועית וטובה.
לא היתה לנו שום כוונה להוציא דבר מן הפגישה. הפגישה היתה ברמת שימור לקוחות בלבד.
אך ראה זה פלא, סיכום והבנות השיחה הובילו לצורך הוצאה לפועל מיידי.
האיש רצה וביקש – XYZ. הצענו על המקום מענה לצורך. הצעה יקרה. יקרה יותר מכל היקף פעילותנו עימו במשך כמעט 3 שנים.
הזמנה אושרה במקום.
חזרנו "שיכורים" מסיפוק למשרד.
בדרך התקשרנו לשאול מה נשמע את כל מי שהנסיעה בת ה 35 דקות איפשרה לתקשר אליו.
עוד הזמנה מתוכננת מראש של מערכת ניהול תוכן בדרך…, ואפשר לסכם את היום הזה כיום "שמן"!.
השקיעו בלקוחות הקיימים שלכם. העניקו להם ערך מוסף. התעניינו בשלומם. התיידדו איתם. התחברו אליהם. לא מן הנמנע שאף תהפכו לחברים שלהם. זה בסדר. אל תחששו. זה לא מזיק ולא מקלקל. ההיפך הוא הנכון. תופתעו.
כשתבנו מועדון לקוחות/חברים מבוסס ואמין, תגלו שכל אלה שרצתם לחפש אותם בחוץ, כל אלה אט אט יגיעו לפתע עד לפתח הדלת שלכם.
זה בדוק.